In de documentairereeks Wedding Day trekt fotografe Lieve Blancquaert de wereld rond op zoek naar een antwoord op de vraag wat het betekent om te trouwen. Lieve is te gast op 8 bruiloften, telkens op een andere plek in de wereld. Zo reist Lieve naar India, waar ze ondergedompeld wordt in de wereld van de superrijken die trouwen in onvoorstelbare luxe. Een huwelijksfeest duurt er één week en kost minstens 1 miljoen euro. Dure huwelijksbureaus worden ingeschakeld om de juiste partner te vinden voor zoon- of dochterlief. Maar zodra Lieve deze wereld van extreme rijkdom verlaat, wordt ze geconfronteerd met de arme zijde van India, waar trouwen vaak de hel is. In de reeks zitten ondermeer ook ontluisterende verhalen over kindhuwelijken in Nepal, liefde bij streng gereformeerden in de Nederlandse Bible Belt, en polygamie in Senegal.
Wedding Day kwam tot stand met de steun van de Federale Overheidsdienst Buitenlandse Zaken, Handel en Ontwikkelingssamenwerking. De reeks is de opvolger van Birth Day en werd eind 2015, begin 2016 uitgezonden op Eén. Wedding Day werd ook verkocht in Nederland en werd eerder dit jaar uitgezonden op NPO 2.
Op dit moment werkt Lieve Blancquaert met haar team aan het sluitstuk van de trilogie: een docureeks over de betekenis van oud worden en afscheid nemen, waarvoor ze opnieuw naar het buitenland trekt.
De AIB International Media Excellence Awards worden jaarlijks uitgereikt door de Association for International Broadcasting. Met deze prijzen bekroont de organisatie de beste televisie-, radio- en online producties wereldwijd. Het festival is dit jaar aan zijn twaalfde editie toe.
Dit is reeds de vierde nominatie voor de AIB Awards voor De Mensen. Eerder wisten we ook al nominaties binnen te halen met Reizen Waes, The Blacklist en Low Impact Man.