Chaussée d'Amour, een coproductie van De Mensen en Telenet, doet het bijzonder goed op Play en Play More. Op 2 weken tijd werd Chaussée d’Amour bijna een half miljoen keer opgevraagd. Daarmee is de reeks de meest opgevraagde sinds de start van video on demand bij Telenet.

Op 10 mei werd de reeks gelanceerd in Telenet Play en Play More. Alle tien afleveringen waren meteen beschikbaar. Daarmee werd ingespeeld op de wensen van de hedendaagse mediaconsument die reeksen kijkt wanneer het hem past. De kijker kan dus zelf beslissen of hij alle afleveringen in één keer bekijkt, het zogenaamde “bingeviewing”, hij kan bijvoorbeeld ook kiezen om twee of drie afleveringen na elkaar te kijken of gewoon een wekelijkse frequentie aan te houden.

Haast 4 van de 10 kijkers die aflevering 1 zagen, hebben de serie binnen de eerste 2 weken ook volledig uitgekeken. Enkele kijkers hadden zelfs na 48u de hele serie al uitgekeken. Met deze resultaten staat Chaussée d’Amour op dit ogenblik aan de top van de meest bekeken Play en Play More programma’s. Het aantal kijkers stijgt nog elke dag.

CHAUSSÉE D’AMOUR

Chaussée d’Amour is een dramareeks met een rauw en donker kantje, die zich afspeelt langs een steenweg die aan weerskanten bezaaid is met bars en bordelen. Het hoofdpersonage is Sylvia, een deftige vrouw met twee puberende kinderen, die haar mislukte huwelijk ontvlucht. Ze neemt noodgedwongen haar intrek in het bordeel dat ze van haar vader erfde. Uit financiële noodzaak besluit ze om de zaak ook effectief te gaan runnen. Op diezelfde steenweg onderzoekt een rechercheur ondertussen fanatiek een onopgeloste moordzaak van 20 jaar geleden.